marți, 25 martie 2008

Atitudinea - primul pas

Am sa va povestesc despre o persoana extraordinara pe care am cunoscut-o in ultimele luni. Florin Colceag este matematician si s-a ocupat de mai multi olimpici internationali ai Romaniei. De asemenea, are grija de copiii supradotati din Romania si mai face multe alte lucruri extraordinare despre care vom mai vorbi poate. L-am cunoscut prin centrul Infospeed unde am facut niste traininguri foarte tari. Aici el tine un curs de invatare accelerata.

Florin Colceag este uimitor prin faptul ca este foarte pragmatic (matematician, om de stiinta, etc.) si in acelasi timp atinge un nivel de spiritualitate care iradiaza in jurul lui. Am sa va descriu prin doua exemple atitudinea lui fata de oameni. Veti vedea ce mult conteaza atitudinea.

Scena 1:

Eram intr-un IC spre ardeal si prin coincidenta stateam langa Dl. Colceag intr-un vagon fara compartimente. Discutam si intra in vagon 3 copii rromi care incep sa ne cante. Dl. Colceag scoate un leut si il da uneia dintre fete. Eu ma mir in timp ce continua concertul: de ce le da bani cand stie ca nu rezolva problema saraciei lor prin asta. Mila, mila dar totusi parca il stiam mai pragmatic... Copii termina de cantat, dau sa plece iar el o prinde pe una de mana si ii zice uitandu-se fix in ochii ei:

"Mai copii, voi aveti talent! De ce nu faceti ceva cu el si incercati sa cantati undeva unde sa fie apreciat?!"

Ii da drumul. Fata copilei se lumineaza incredibil, ezita o secunda, si fuge dupa colegele ei ranjind plina de satisfactie.

Scena 2:

Dl. Prof. Colceag intr-un tramvai. Simte ceva gadilandu-l la buzunar. Pune mana si prinde un hotisor. Nu-i da drumul, dar nu face nici scandal. Coboara cu el la prima si ii zice ca nu-i face nimic, vrea doar sa stea de vorba cu el. Hotul intrigat incepe sa povesteasca cu el. Nu am sa va spun ce a aflat Dl. Prof. Colceag pentru a va incita sa incercati si voi.

Epilog:

M-a uimit atitudinea dl. prof.: cand altii, inclusiv eu, ar fi reactionat cu indiferenta, nervi, ostilitate, el a ales cu totul altceva. Sa inteleaga. Sa inteleaga si sa le dea oamenilor, inclusiv celor care traiesc la marginea societatii, ceea ce le trebuie cu adevart - atentie, intelegere, sustinere pentru a-si dezvolta potentialul, si pentru a se intrece pe sine.

Niciun comentariu: